Koot Infra begon in 1964 als een familiebedrijf in de straten van Utrecht. Wat ooit startte met eenvoudige klinkerbestrating is uitgegroeid tot een volwaardig infra- en verkeerstechniek bedrijf. Vandaag de dag werken ze aan grote en complexe projecten: van binnenstedelijke rioolvervangingen tot het compleet herinrichten van drukke verkeersknooppunten. We spraken met Jeremy Koot, directielid bij Koot, over hoe zij hun projecten efficiënt managen met de software van Ibis.
Bij Koot Infra hebben ze geen gebrek aan indrukwekkende projecten. “We werken aan uiteenlopende infra-werken,” vertelt Jeremy Koot. Denk bijvoorbeeld aan de herinrichting van de Lange Jufferstraat in Utrecht, waar het bedrijf met volledig zero-emissie elektrische machines werkt. Of het grootschalige project rondom TivoliVredenburg, waarbij de binnenstedelijke infrastructuur werd aangepakt zonder de drukte van de stad stil te leggen.
Met zulke ambitieuze en grootschalige projecten is precisie en planning alles. “Je kunt je voorstellen dat je niet zomaar uit de losse pols werkt aan de herinrichting van een hele straat,” legt Jeremy uit. Hier komt de software van Ibis in beeld: een belangrijk hulpmiddel voor nauwkeurige calculaties en efficiënte samenwerking met opdrachtgevers. Zo blijft Koot Infrawerken altijd de controle houden, zelfs bij de meest complexe projecten.
Daarom maakt het bedrijf ook gebruik van Ibis Besteksadministratie voor Infra. Deze software zorgt ervoor dat Koot Infra hun werkzaamheden precies kan volgen. Van het registreren van de uitgevoerde productie tot het toevoegen van rapportages en foto’s, alles gebeurt nu in één systeem. Dit maakt niet alleen de projectadministratie eenvoudiger, maar zorgt er ook voor dat er beter en sneller samengewerkt kan worden met opdrachtgevers.
"Het is ideaal dat we met één systeem zowel onze calculaties kunnen opzetten als de projectvoortgang nauwkeurig kunnen volgen.”
optimale samenwerking met opdrachtgever dankzij ibis besteksadministrtie voor infra
“Het is handig dat we alles in één systeem kunnen bijhouden en delen.”
Een ander groot voordeel van Ibis Besteksadministratie voor Infra is het gebruiksgemak, zelfs voor medewerkers die veel op locatie zijn. Voor uitvoerders die vaak buiten werken, is het handig dat ze via hun telefoon of tablet direct foto’s en rapportages kunnen toevoegen aan een project. Dit bespaart enorm veel tijd en voorkomt dat administratieve taken blijven liggen tot ze weer op kantoor zijn. “Het is fijn dat alles meteen ingevoerd kan worden, waar je ook bent,” zegt Jeremy Koot. Dit zorgt ervoor dat iedereen, van projectmanagers tot uitvoerders, altijd met actuele informatie werkt, wat de efficiëntie van het hele team verhoogt.
“Het is fijn dat alles meteen ingevoerd kan worden, waar je ook bent.”
Met een sterke historie en indrukwekkende projecten achter de rug, laat Koot Infra zien dat ze altijd openstaan voor innovatie. De combinatie van vakmanschap en slimme digitale oplossingen, maakt het bedrijf klaar voor de toekomst. Door efficiëntie te verhogen en foutgevoelige processen te minimaliseren, blijven ze hun eigen werkwijze verbeteren. En daarbij ook de samenwerking met opdrachtgevers optimaliseren.
Kom je er niet uit op onze website, of wil je een scherp voorstel? Laat jouw vraag en gegevens achter en ik kom er zo snel mogelijk op terug!